Nieuwe evenementenregeling gemeente Berg en Dal

Nieuwe evenementenregeling gemeente Berg en Dal

BERG EN DAL – Gemeente Berg en Dal kent sinds 1 november een nieuwe evenementenregeling. De nieuwe regeling is voor een groot deel hetzelfde als de oude. Er zijn twee grote veranderingen: ‘Vooraankondiging evenement’ en een ruimere aanvraagtermijn voor het evenement.

Er moet voortaan bij organisatie van een evenement een zogenoemde ‘Vooraankondiging evenement’ worden gedaan. Een evenement moet elk jaar voor een bepaalde datum bij de gemeente worden gemeld. Dit jaar moet dat vóór 15 november gebeuren. Met alle vooraankondigingen maakt de gemeente dan een evenementenkalender. Daarmee kunnen onder andere politie en brandweer dan van tevoren beter zien of er knelpunten ontstaan.

Voorrang voor aangekondigd evenement

Als er een knelpunt ontstaat heeft een aangekondigd evenement voorrang op een evenement dat niet is aangekondigd. Daarnaast krijgt de aanvrager een herinnering van de gemeente op het moment dat de vergunning daadwerkelijk moet worden aangevraagd.

Ruimere aanvraagtermijn

Verandering nummer twee is dat een aanvraagtermijn van 12 weken voor een evenement gaat gelden. Zo heeft de gemeente voldoende tijd voor de behandeling van de aanvraag. Er is dan een betere afstemming met onder andere politie en brandweer. Ook kan de vergunning dan op tijd worden afgegeven.

Nu op radio RN7: {{ current_item.title }} {{ current_item.title }}
Straks:
{{ next_item.title }}
{{ next_item.title }}