Innovatielab levert vijf ideeën op voor gezondere kinderen

Innovatielab levert vijf ideeën op voor gezondere kinderen

NIJMEGEN – Een gezond tussendoortje ontwikkelen voor Heinz is een van de resultaten van het Innovatielab Gezonde Kidsmarketing. Ruim 50 studenten van verschillende opleidingen kwamen dinsdag bij elkaar in het Goffertstadion.

Zij bedachten daar ideeën en oplossingen voor gezondheidsvraagstukken. Het bedrijfsleven zet kidsmarketing met succes in om kinderen te verleiden tot ongezond gedrag. Tijdens het Innovatielab gebruikten studenten deze commerciële marketingtechnieken ook. Maar nu om bij te dragen aan gezond gedrag bij kinderen.

Het innovatielab werd georganiseerd door iresearch en Wij zijn groen, gezond en in beweging Nijmegen.

Vijf winnende ideeën

Voor AH XL is een actie bedacht om kinderen en ouders te helpen de gezonde keuze te maken. Voor Heinz bedachten de studenten een gezond tussendoortje voor kinderen.

De gemeente Nijmegen kreeg hulp bij het gezonder maken van het horeca-assortiment van de speeltuinen Brakkefort en de Leemkuil. Ook kreeg de gemeente ideeën om kinderen meer buiten te laten spelen. 

Voor Food for Care is een idee ontwikkeld om kinderen in het Amalia Kinderziekenhuis te betrekken bij hoe hun eten wordt gemaakt.

Nu op radio RN7: {{ current_item.title }} {{ current_item.title }}
Straks:
{{ next_item.title }}
{{ next_item.title }}