Vierdaagse populairder bij Nederlander dan Tour de France

Vierdaagse populairder bij Nederlander dan Tour de France

NIJMEGEN – De Vierdaagse is in Nederland populairder dan de Tour de France. Dat blijkt uit onderzoek van het Hendrik Beerda Brand Consultancy. Eerder bleek al dat het wandelfestijn het populairste Nederlandse evenement is.

Niet eerder stond de wandelsport in de top-100 van sterkste sportmerken. ‘Terwijl wandelen eerder werd gezien als gemoedelijk wat kuieren, wordt het nu als een serieuze sport gezien. De opkomst van nordic walking en het toenemend aantal fitte vijftigplussers spelen hierin een belangrijke rol.

Populairder dan WK of EK

Onder de vijftigplusser is het imago vooral sterk', aldus merkadviseur Hendrik Beerda. ’Uit het niets neemt de Vierdaagse Nijmegen nu de nummer drie positie in onder de sportevenementen. Hiermee is de Vierdaagse zelfs populairder dan de Tour de France en de belangrijkste voetbaltoernooien. En in de top-10 van meest gewaardeerde sportbonden staat de in 2015 opgerichte Koninklijke Wandel Bond Nederland opeens op plaats acht.’ 

Top-10 populairste sportevenementen in 2018

  1. (2,2,2,1) Elfstedentocht
  2. (1,1,1,2) Olympische Spelen
  3. (-,-,-,-,-) Vierdaagse Nijmegen
  4. (3,4,4,7) Tour de France
  5. (4,3,3,3) WK Voetbal
  6. (5,5,5,5) EK Voetbal
  7. (6,6,8,9) Eredivisie
  8. (7,7,6,4) WK Allround Schaatsen
  9. (9,8,7,6) EK Allround Schaatsen
  10. (8,9,10,10) UEFA Champions League

Ranglijst op basis van merkkracht (= gemiddelde van geholpen naamsbekendheid, merkwaardering en merkbinding).

Bron: Sportsector Merkenonderzoek 2010 t/m 2018

Nu op radio RN7: {{ current_item.title }} {{ current_item.title }}
Straks:
{{ next_item.title }}
{{ next_item.title }}